مبحث 21 مقررات ملی، مهم ترین قدم برای آموزش و ترویج فرهنگ سازی

رئیس و نائب رئیس سازمان نظام مهندسی با مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان دیدار و گفتگو کردند.

در این گفتگو قاسمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با تأکید براهمیت موضوع پدافند غیرعامل، تصریح کرد: مبحث 21 مقررات ملی ساختمان (پدافند غیر عامل)،  مجموعه‌ای از ضوابط فنی و اجرایی در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی به شمار می‌رود که به منظور تأمین ایمنی، بهره‌ دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع شده است.

وی ادامه داد: معیارها و ضوابط فنی پدافند غیرعامل، بدون شک نقش بسزایی در کاهش آسیب‌ پذیری‌ها خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی بیان داشت: لزوم توجه به مقوله آموزش و ترویج به عنوان مهمترین قدم برای فرهنگ سازی، مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با فعال تر کردن کارگروه استانی پدافند غیرعامل قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با داشتن بیش از 11000 عضو متخصص از ظرفیت بسیار بالایی برای مشارکت در طرح‌های پدافند غیرعامل برخوردار است.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با اشاره به اعتبارات پدافند غیرعامل در بودجه 1401 دستگاه های اجرایی، به ضرورت اجرایی کردن ضوابط پدافند غیرعامل درساختمان‌ های عمومی ودولتی به ویژه در ساختمان های اداری، مدارس، بیمارستان ها و… تاکید کرد و این امر را آغازی مهم در اجرای درست آن در دیگر ارگان ها و ساختمان های مسکونی  دانست.

تشکیل کارگروه مشترک، معرفی نمایندگان طرفین برای پیگیری امور مرتبط،  اهمیت بهره گیری از پتانسیل کلیه رشته های هفتگانه در تهیه چک لیست های کنترل ضوابط پدافند غیرعامل ازجمله موارد دیگری بود که رئیس سازمان به آن اشاره کرد.

آقای قاسمی در پایان سخنان خود حفظ سرمایه‌ ی انسانی، سرمایه‌ ی زیرساختی و فیزیکی را از دیگر اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و تأکید کرد: برای تحقق اهداف مبحث پدافند غیرعامل، همکاری و مشارکت همه‌ی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه امری الزامی به شمار می‌رود.

نائب رئیس سازمان ضمن مهم برشمردن اهمیت مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و ذکر مواردی از فعالیت های انجام شده در این خصوص توسط کمیسیون های تخصصی سازمان، در مورد تنظیم چک لیست ها توضیحاتی ارائه داد.

وی ادامه داد، تشکیل کارگروه در این زمینه کمک بزرگی برای اجرای درست و دقیق مبحث پدافند غیر عامل خواهد بود.

محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان با اشاره به اهمیت اجرای پدافند غیر عامل، به نقش تاثیرگذار نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو این سازمان در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در کنار سایر دستگاه های متولی ساخت و ساز در سطح استان تاکید داشته و برای هرگونه همکاری با سازمان به عنوان بزرگترین نهاد تخصصی استان ابراز تمایل کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان، در رابطه با کنترل ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین اقدامات آموزشی و ترویجی در رابطه با مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان پرداخته و در خصوص گسترش همکاری های فنی و آموزشی در این حوزه با همکاری سازمان و سایر دستگاه های متولی اعلام آمادگی کرد.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • آقای فخاری
  • اسفند 1, 1401
  • 27 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...