واگذاری ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی

احسان غرقابی، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برای ایجاد تعهد سازندگان به استحکام بنا، فعالیت ساخت و ساز باید به شرکت های حقوقی واگذار شود.

احسان غرقابی اظهار کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسان را باید از هر دو جانب یعنی مهندسان و مالکان بررسی کرد و حقوق هرکدام از آنها را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: ناظرین کیفی ساختمان به دلیل پایین بودن تعرفه رغبتی به فعالیت ندارند و از سوی دیگر مالکان ساختمان پرداخت هزینه مهندسان ناظر را ضروری نمی دانند.

غرقابی گفت: سیستم نظام حاکم بر خدمات مهندسان نیاز به اصلاح اساسی دارد زیرا با توجه به افزایش تعداد مهندسان ناظر که موجب کاهش ساخت و سازها شده قیمت خدمات افزایش یافته و این امر سبب شده مالکان برای پرداخت هزینه ها با چالش های زیادی روبه رو شوند.

به گفته غرقابی، فعالیت های ساختمان باید به شرکت های حقوقی واگذار شود و خدماتی که این شرکت های ارائه می دهند دارای ضمانت باشد چراکه این امر موجب می شود تا سازندگان تعهد به سازه را اولویت خود قرار دهند و با کیفیت بهتر به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: تعدد ساخت ساز توسط اشخاص حقیقی باعث شده تا کسی مسئولیتی در قبال سازه ها نپذیرند به این ترتیب در زمان حادثه و وقوع خرابی ساختمان و خسارت جانی و مالی تازه همه به دنبال مقصر باشند.

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان در پایان سخنانش یادآور شد: سیاست های حوزه ساختمان  که در دو دهه گذشته اعمال شدند دیگر جوابگو نیستند و نیاز به تغییر اساسی در نظام حاکم بر حوزه ساختمان داریم.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

 

  • آقای فخاری
  • اسفند 9, 1401
  • 27 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...