تاثیر کتاب های کمک آموزشی در آزمون

بنیاد مهندسی ساختمان قصد دارد در این گزارش با معرفی بهترین کتب کمک آموزشی آزمون نظام مهندسی برای رشته های مختلف، راهنمای جامع چگونگی کسب آمادگی  جهت شرکت در آزمون های نظام مهندسی را فراهم کند.
آگاهی از بهترین منابع کمک آموزشی آزمون نظام مهندسی به دلیل تعدد کتب موجود در بازار، به اندازه آگاهی از منابع اصلی برای شما مهندسین عزیز الزامی است.
از این رو به شما توصیه می شود که قبل از تهیه ی منابع، درباره بهترین مرجع برای آزمون نظام مهندسی از راهنمایی های مشاوران بنیاد مهندسی ساختمان استفاده نمایید.
آزمون های نظام مهندسی (جهت اخذ پروانه اشتغال پایه سه) برای 7 رشته زیر، برگزار می شود که هر کدام از این رشته ها کتاب های کمک آموزشی اختصاصی  مربوط به خود را دارد.

1- عمران (صلاحیت اجرا نظارت محاسبات گوربرداری و بهسازی)
2- معماری (صلاحیت اجرا نظارت و طراحی)
3- تاسیسات برقی (صلاحیت اجرا نظارت و طراحی)
4- تاسیسات مکانیکی (صلاحیت اجرا نظارت و طراحی)
5- ترافیک
6- شهرسازی
7- نقشه برداری

 

کتاب های کمک آموزشی آزمون نظام مهندسی چگونه به قبولی داوطلبان کمک کنند؟

آزمون های نظام مهندسی، مزایای فراوانی فرصت های شغلی زیادی را برای مهندسان به همراه داشته است.

مهندسان، با قبولی در این آزمون، می توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته خود  را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده و به عنوان کارشناس دارای صلاحیت  سازمان نظام مهندسی بر ساختمان ها فعالیت نمایند.
در نتیجه آزمونی که تا به این حد مزایا دارد قطعا داوطلبان زیادی نیز داشته و موفقیت در آن ها نیز مستلزم تلاش و مطالعه کافی می باشد.
کتاب های کمک آموزشی آزمون نظام مهندسی، داوطلبان را بیشتر با آزمون آشنا می کند که این امر درصد موفقیت آنان را افزایش خواهد داد.

 

کتاب های آمادگی آزمون های نظام مهندسی به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته اول : کتاب های اصلی که جزو منابع آزمون هستند، این کتاب ها را حتما باید تهیه کرد و در آزمون، همراه خود داشته باشید. مانندمق: مقررات ملی ساختمان ، قانون کار، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و ساز ها، استاندارد 2800 وپیوست ششم آن، راهنمای جوش و اتصالات جوشی، گودبرداری و سازه های نگهبان، مصوبات شورای عالی شهر سازی و معماری، روش ها و مسائل اجرایی و… .

برای نتیجه گیری بهتر و موثرتر، توصیه می شود که  مباحث را به صورت لیبل گذاری تهیه کنید و در کنار این نوع کتاب ها، حداقل از یکی از انواع کتاب های کلیدواژه نیز استفاده گردد.
 
 دسته ی دوم : کتاب های تشریح کامل سوالات آزمون های نظام مهندسی  است، که به منظور کسب مهارت و آشنایی با نحوه سوالات دوره های قبل بسیار مفید و لازم هستند.

دسته سوم: کتاب هایشرح و درس آزمون های نظام مهندسی است، که برای تعدای از رشته ها آماده و اجرا شده است. مطالعه این کتاب ها، در روزهایی که شما خود را برای شرکت در آزمون آماده می نمایید، بسیار مفید است.

دسته ی چهارم: کتاب های کلیدواژه  است، که برای  پاسخ دادن سریع و آسان به بسیاری ازسوالات، مهم و ضروری هستند.

 

چه کتاب هایی برای همراهی در آزمون نظام مهندسی مجاز هستند؟

کلیه آزمون های نظام مهندسی، به صورت کتاب باز (Open Book) هستند، و شما می توانید هر تعداد کتاب که لازم دارید با خود همراه داشته باشید.
همچنین شما مهندسین عزیز می توانید علاوه بر منابع اصلی، کتاب هایی مثل کلیدواژه ها، تشریح سوالات، شرح و درس ها و را به همراه خود داشته باشید.
بنیاد مهندسی ساختمان استراتژی قبولی در آزمون نظام مهندسی را تهیه و مطالعه کامل منابع آزمون نظام مهندسی می داند، هیچ یک از منابع را از قلم نندازید و  مبحثی را نیز حذف نکنید چون در این آزمون ها، حتی یک تست هم می تواند سرنوشت ساز باشد.
بنابراین، حتما همه آن ها را تهیه، مطالعه و لیبل گذاری کنید.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • آقای فخاری
  • دی 21, 1401
  • 29 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...