تفاوت کتاب آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) با کتاب طراحی لرزه‌ای و اجرای اجزای غیر سازه‌ای معماری (پیوست 6 آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد 2800) چیست؟

این کتاب همانطور که از نامش مشخص است، در راستای کاهش خسارات وارده زلزله بر ساختمان‌ها تهیه و تدوین گردیده است. این کتاب که در طول چند سال گذشته با اصلاحات و تغییرات متنوعی همراه بوده است، همواره به منظور هر چه کامل‌تر شدن در حال بررسی توسط متخصصین در این زمینه بوده و توسط شورای علمی مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی منتشر شده است.

این کتاب یکی از منابع آزمون‌های نظام مهندسی رشته عمران محاسبات، عمران نظارت و عمران اجرا می‌باشد که کلیدواژه‌های مرتبط با این آزمون‌ها به آن ارجاع می‌دهند و استفاده از آن را برای مخاطبان و مهندسین عزیز آسان‌تر می‌نمایند. همچنین باید توجه نمود که این کتاب شامل اصلاحیه‌ای می‌باشد که باید هنگام استفاده از آن، به این اصلاحات توجه نمود که به این منظور می‌توان پیش از استفاده، اصلاحات رادر متن کتاب اعمال نمود.

این منبع مهم برای شرکت کنندگان در آزمون‌های رشته عمران، نظیر عمران محاسبات، عمران نظارت و عمران اجرا با دارا بودن حجمی تقریبا 200 صفحه‌ای به منبعی قابل اتکا جهت قبولی در این آزمون‌ها و همچنین جهت استفاده در امور ساختمانی متننوع تبدیل گردیده است.

جلد کتاب

صفحه اول فهرست کتاب

استاندارد

طراحی لرزه‌ای و اجرای اجزای غیر سازه‌ای معماری چیست؟

این کتاب که از نظر ظاهری شباهت زیادی به کتاب قبل، یعنی کتاب « آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد 2800)» دارد و توسط همان نشر، یعنی شورای علمی مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی منتشر گردیده، همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد، درباره قوانین مربوط به طراحی و اجرای اعضای غیر سازه‌ای معماری نظیر دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها در برابر زلزله بوده تا ایمنی کافی در این زمینه رعایت گردد.

این کتاب یکی از منابع آزمون‌های نظام مهندسی رشته عمران نظارت، عمران اجرا، معماری نظارت و معماری اجرا می‌باشد و شرکت‌کنندگان و مهندسان عزیز می‌توانند به کمک کتب کلیدواژه به آسانی از آن بهره ببرند. لازم به ذکر است که این کتاب از حجم بسیار کمی برخوردار بوده و به آسانی قابل مطالعه و استفاده می‌باشد. حجم شصت و هشت صفحه‌ای این کتاب، آن را به منبعی تبدیل نموده که می‌توان به راحتی و به سرعت مطالعه نموده و به آسانی در مواردی نظیر آزمون نظام مهندسی استفاده نمود.

این کتاب شامل دو بخش است: بخش اول عمدتا بر روی دیوارهایی متمرکز است که با پیش‌بینی درز انقطاع از سازه جدا اجرا می‌شوند و در سختی آن دخالتی ندارند و برای سازه مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند. دراین بخش جزئیات اجرایی سایر اجزای غیرسازه‌ای از قبیل جان پناه، راه پله، سقف کاذب و نما نیز پوشش داده شده است. بخش دوم برای ساختمان‌های تا چهار طبقه می‌باشد و به دیوارهایی اختصاص دارد که به سازه چسبانده می‌شود و در سختی آن مشارکت می‌کند.

جلد کتاب

صفحه اول فهرست

کتاب پیوست ۶ استاندارد ۲۸۰۰ طراحی لرزه‌ای و اجرای اجزای غیر سازه‌ای معماری

نتیجه گیری

شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نظامی مهندسی لازم است توجه داشته باشند که این دو کتاب از جمله منابع درجه یک و اصلی بوده و همچنین کتاب نخست، یعنی استاندارد 2800 صرفاً مربوط به آزمون‌های رشته عمران بوده و سایر شرکت کنندگان ضرورتی برای آن در زمینه آزمون‌های نظام مهندسی نخواهند داشت. همچنین کتاب دوم، یعنی پیوست 6 استاندارد 2800 علاوه بر آزمون‌های نظام مهندسی عمران نظارت و عمران اجرا، برای شرکت کنندگان در آزمون های معماری نظارت و معماری اجرا نیز ضروری می‌باشد و شرکت کنندگان می‌توانند به منظور هرچه آسان تر شدن استفاده از این کتب و راحت تر به نتیجه رسیدن در آزمون‌های نظام مهندسی، از کتب کلیدواژه و پاسخ‌یاب استفاده نمایند. همچنین مهندسان عزیز می‌توانند کتب را به صورت لیبل گذاری شده تهیه نمایند تا هم در وقت خود صرفه‌جویی نموده و هم شانس خود را در قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی بیشتر نمایند.

برای دریافت راهنمایی بیشتر با شماره 02166426822 و 09206426822 تماس حاصل فرمایید.

  • تحریریه
  • اسفند 4, 1402
  • 106 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...