کاربردهای لیبل طلایی

لیبل طلایی چیست؟

✅ حتما تا به حال کتاب هایی مانند دیکشنری یا دفترچه تلفن را دیده اید. در کنار صفحات کتاب های دیکشنری در بخش بیرونی لیبل هایی وجود دارد که مشخص می کند هر حرف از کدام صفحه آغاز می شود و با گرفتن همان قسمت می توانید بدون ورق زدن دقیقا همان بخش را باز کنید. لیبل های آزمون نظام مهندسی نیز دقیقا به همین صورت هستند.

لیبل مباحث مقررات ملی آزمون نظام مهندسی بنیادمهندسی ساختمان به این صورت طراحی شده اند که فهرست موضوعی و ریز موضوعات مهم هر مبحث به ترتیب صفحه در جداولی نوشته شده اند.

چرا باید از لیبل طلایی استفاده کنیم؟

✅ یکی از موثرترین ابزارهای پاسخ دهی سریع به سوالات آزمون های کتاب باز لیبل گذاری می باشد، آزمون های نظام مهندسی هم با توجه به اینکه کتاب باز هستند اما به دلیل تعداد زیاد منابع، حجم زیاد منابع و پراکندگی مطالب آن ها نیاز به لیبل گذاری دارند. اگرچه استفاده از فهرستِ ابتدای کتاب هم می‌تواند در پیدا کردن صفحات موردنظر مفید باشد اما این موضوع با توجه به اینکه دسترسی سریع به مطالب منابع آزمون از موارد ضروری است، نیازمند زمان بسیار زیادی است.

همانطور که در سطر بالا گفته شد لیبل های مباحث مقررات ملی آزمون نظام مهندسی تا حد زیادی می توانند سرعت عمل شما در یافتن پاسخ در آزمون را بالا ببرند. در این حالت شما وقت بیشتری دارید تا به سوالات بیشتری پاسخ دهید و در نتیجه احتمال قبولی شما در آزمون به شدت بالا می رود. اما این را در نظر بگیرید برای اینکه لیبل های آزمون نظام مهندسی کارایی لازم را داشته باشند شما باید از قبل از آزمون مهارت استفاده از آنها را تمرین کرده باشید. پس بهتر است همزمان با مطالعه و تست زنی نمونه سوالات از لیبل ها برای یافتن پاسخ استفاده کنید تا به طور کامل روش استفاده از آنها را یاد بگیرید.

لیبل باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

لیبل خوب لیبلی است که با تحلیل آزمون های سال های گذشته و بررسی مفهومی مطالب هر کتاب، فهرست ریز و جامعی از تمامی محتوای هر کتاب در اختیاز دواطلب بگذارد. این فهرست باید تیترهای اصلی و فرعی و مطالب مهم و نیز مطالب هایی که اگر چه جزو مطالب اصلی کتاب نیستند اما امکان طرح سوال از آن وجود دارد را شامل بشود و نیز در هر دوره مورد بازنگری و ویرایش قرار گرفته و همچنین مطابق با تغییر ویرایش مباحث به روز باشد.

مزیت های لیبل گذاری چیست؟

✅ مدیریت زمان در جلسه آزمون نظام مهندسی

✅ مرور سریع در هنگام مطالعه

✅جلوگیری از ورق زدن مداوم

مزیت بیشتری که لیبل های مباحث مقررات ملی ما نسبت به لیبل های دیگر دارد رنگی بودن آن است. این امر باعث می شود هنگاهی که به لیبل های یک مبحث نگاه کنید به خاطر دسته بندی که براساس رنگ ها دارند چشمتان راحت تر موضوعات را پیدا کند.

تذکر: هرگز قبل از مطالعه مباحث لیبل ها را نچسبانید چون گیج می شوید. بهتر است همزمان با مطالعه مباحث یا بعد از آن اقدام به چسباندن لیبل ها کنید تا بخش های مهم را درک کنید. اگر یک موضوع در چند قسمت کتاب درباره آن توضیح داده شده است بهتر است لیبل را در صفحه اصلی موضوع بچسبانید و سپس در کنار بند آن موضوع در داخل صفحه شماره صفحه های دیگر مرتبط را یادداشت کنید تا راحتتر بتوانید بخش های مرتبط را نیز بیابید.

لیبل طلایی مناسب چه کسانی است؟

✅لیبل طلایی برای آن دسته از داوطلبانی مفید خواهدبود و کاربرد دارد که آشنایی با کتاب ها و سرفصل های آنها داشته باشند و حداقل یکبار کتاب های مقررات ملی ساختمان را روزنامه وار مطالعه کرده باشند، و هرگز برای داوطلبانی که بدون مطالعه قصد شرکت در آزمون داشته باشند؛ به هیچ عنوان راهکار مفید و مناسبی نخواهدبود.

روش استفاده از تیترواژه طلایی چگونه است؟

✅ روش استفاده درست از لیبل ها به این صورت است که ابتدا لیبل ها را از محل خط های ممتد برش دهید. توجه داشته باشید که خط چین ها را نباید برش دهید؛ این خط چین ها به عنوان یک خط راهنما جهت چسباندن هر لیبل داخل صفحات به کار می رود.

هرکدام از خانه های جدول را که شامل یک موضوع است برش داده و در حاشیه کناری صفحه مربوط به آن موضوع (در خود لیبل صفحه مشخص شده) با چسب نواری بچسبانید. باید لیبل ها به ترتیب و زیر هم چسبانده شود تا دید کاملی از همه موضوعات به شما بدهند. بدین صورت هر زمان در آزمون نظام مهندسی موضوع هر سوال را تشخیص دادید بدون نیاز به باز کردن مباحث و تنها با یک نگاه به لیبل گذاری مباحث مقررات ملی می توانید به سرعت تیتر مرتبط با آن موضوع را بیابید و استفاده از لیبل، دقیقا همان فصل را باز کنید.

راهکار های دیگری برای قبولی در آزمون نظام مهندسی وجود دارد؟

✅ برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید ابتدا مدیریت و کنترل ذهن داشته باشید، و این نکته را در نظر بگیرید که سوالات برای همه داوطلبان یکسان است پس بدون هیچ گونه استرس در جلسه آزمون حاضر شوید، بعد از آن به تنها چیزی که نیاز دارید تسلط بر مطالب و مدیریت زمان است. بنابراین هر روشی که تسلط شما را به مطالب و همچنین سرعت شما را در دسترسی به مطالب بالا ببرد به این شرط که به خودی خود باعث سردرگمی شما نشود روش مفیدی خواهدبود.

برای قبولی در آزمون روش های بسیار زیادی با عناوین مختلف هستند که در جای خود مفید اند؛ اما توجه داشته باشید تمرکز روی این روش ها نباید شما را از پرداختن به مطالعه و بررسی خود منابع اصلی آزمون غافل کند. لذا توصیه ما برای قبولی و موفقیت، مطالعه منابع اصلی آزمون وتست زدن است.

همانطور که لیبل‌گذاری کتاب ها و کلیدواژه یک روش بسیار کارا و مطمئن برای افزایش سرعت شما هنگام  آزمون نظام مهندسی در یافتن مطالب است، ابزار تیترواژه هم خود یک منبع دارای مطالب اولیه است و صرفا وسیله ای برای تسریع دسترسی شما به منابع اصلی است.

امیدواریم با عمل به موارد گفته شده به هدف خود یعنی قبولی در آزمون نظام مهندسی نزدیک شده و مجموعه بنیاد مهندسی ساختمان نیز سهم کوچکی در  این موفقیت شما داشته باشد.

در پایان  از شما مهندس گرامی دعوت می‌کنیم تا ضمن عضویت در سایت بنیاد مهندسی ساختمان  سوالات احتمالی خود را مطرح نموده  و همچنین ما را از نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود بهره‌مند فرمایید.

جهت خرید پکیج لیبل گذاری کلیک کنید.

 

 

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

 

 

  • آقای فخاری
  • بهمن 1, 1401
  • 28 بازدید

2 دیدگاه برای “کاربردهای لیبل طلایی”

    • سلام و عرض ادب
      لیبل های رنگ تیره مطالب مهم و تیترهای اصلی کتاب را مشخص می کنند و لیبل های رنگ روشن مطالب جزئی و مهم فصل های اصلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...