افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی گلستان در سال آینده

قاسمی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، از تصویب افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال جدید خبرداد و گفت: کمیته چهار نفره افزایش ۲۰ درصد تعرفه خدمات در سال جدید را تصویب کرد.

دانیال قاسمی، از تصویب افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال جدید خبرداد و اظهار کرد: با تشکیل کمیته چهار نفره و حمایت اعضای کمیته مصوب شد، تا زمان اعلام رقم دقیق هزینه ساخت و ساز توسط شورای مرکزی، از ابتدای سال جدید به طور موقت تعرفه خدمات مهندسی ۲۰ درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، توضیح داد: هر ساله ابلاغ هزینه ساخت و ساز دو الی سه ماه پس از آغاز سال اجرایی می شد و طی این مدت، درحالی که با افزایش قیمت ساخت و ساز رو به رو بودیم، خدمات با تعرفه های سال گذشته انجام می شد به همین دلیل کمیته چهارنفره با این مصوبه تلاش کرد تا زمان اعلام رسمی مبلغ، افزایش حداقلی در تعرفه خدمات مهندسان عزیز داشته باشیم.

وی دغدغه جدی هیات مدیره سازمان را واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی و کاهش فاصله آن با تورم اعلام کرد و گفت: با پیگیری انجام شده توسط هیات مدیره یک کار متفاوت انجام شده و برای شروع سال بطور علی الحساب افزایش ۲۰ درصد پایه را در نظر گرفته ایم و بمحض اعلام هزینه ساخت این تعرفه به روز خواهد شد.

قاسمی درباره فاصله تعرفه تعیین شده با تعرفه واقعی هم گفت: طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تعرفه خدمات مهندسی حدود پنج درصد هزینه ساخت و ساز است؛ این در حالی است که رقم اعلامی ساخت و ساز در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد قیمت واقعی ساخت بوده است به همین دلیل تعرفه خدمات نظام مهندسی هم اکنون ۵۰ درصد از عدد واقعی آن کمتر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان حضور فعال مهندسان در ساخت و ساز را عامل افزایش کیفیت و ایمنی ساختمان دانست.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • آقای فخاری
  • بهمن 23, 1401
  • 29 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...