راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در آزمون‌های نظام مهندسی جد دوم

جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در آزمون‌های نظام مهندسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مباحث مقررات ملی ساختمان

بنیاد مهندسی ساختمان در بخشی جداگانه به مقایسه کتب مباحث مقررات ملی ساختمان و راهنمای این مباحث پرداخته و در آن بخش توضیح داده شده است که  کتب بیست و سه گانه مباحث مقررات ملی ساختمان که هرکدام به قسمت‌ها و بخش‌های متنوعی از قوانین و مقررات مربوط به این زمینه می‌پردازد، در کنار کتب و منابعی نظیر راهنمای جوش و اتصالات جوشی و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، منابع اصلی و درجه یک آزمون‌های نظام مهندسی به حساب می‌آیند.  درواقع این کتب، شامل ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی مورد نیاز در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی می‌باشند. این عملیات می‌ تواند شامل مواردی نظیر تخریب، توسعه بنا، نوسازی، تغییر کاربری، تعمیر و مرمت اساسی و بهره‌ برداری از ساختمان باشد.

 همانطور که در سایت بنیاد مهندسی ساختمان و در بخش آشنایی با پکیج مقررات ملی ساختمان توضیح داده شده است، با توجه به کتاب‌باز بودن آزمون‌های نظام مهندسی، ابزارهای متنوعی در طول زمان و بر اساس نیاز داوطلبان به وجود آمده است که برای مثال کتب کلیدواژه این آزمون‌ها، به منظور آسان‌تر نمودن نحوه استفاده از کتب متنوع و متعددی که متقاضیان شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی بایستی مطالعه نموده و در روز آزمون همراه خود به جلسه آزمون برده و استفاده نمایند تدوین و منتشر گردیده است. لیبل‌واژه‌ها، تیترواژه‌ها و کتب تشریح سوالات از جمله ابزارهای تسهیل کننده این آزمون‌ها می‌باشند.

راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان

همانطور که در بخش مقایسه مباحث مقررات ملی ساختمان و راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان توضیح داده شد، ادبیات به کار رفته در کتب اصلی مباحث مقررات ملی ساختمان به صورت بایدها و نبایدها و بدون ارائه دلیل و یا توضیحات خاصی است. استفاده از چنین ادبیاتی در مقررات ملی ساختمان در مواردی برای سازندگان و مهندسان ابهاماتی پدید می‌آورد. بنابراین، وجود یک راهنمای جامع، که بندهای مختلف مبحث را به تفصیل، تشریح و تفسیر کند، می‌تواند مکمل بسیار مناسبی برای مبحث ودرک بهتر ضوابط ارائه شده در آن باشد.

موضوع جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان

به طور خلاصه موضوع جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان دقیقاً همان موضوع جلد اول راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی می‌باشد. درواقع این کتاب، مکمل و راهنمای مطالب مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان می‌باشد.

کلیدواژه‌های جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان

کلیدواژه‌های مرتبط با جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان شامل مواردی نظیر اثر موییتگی و افزایش چگالش می‌باشد.

جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در آزمون‌های نظام مهندسی

راهنمای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان منبع آزمون‌های نظام مهندسی عمران اجرا، تاسیسات مکانیکی طراحی، تاسیسات مکانیکی نظارت، تاسیسات مکانیکی اجرا، معماری نظارت و معماری اجرا می‌باشد.

جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در آزمون‌های نظام مهندسی

جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان منبع آزمون‌های نظام مهندسی عمران نظارت، عمران اجرا، تاسیسات مکانیکی طراحی، تاسیسات مکانیکی نظارت و تاسیسات مکانیکی اجرا، تاسیسات برقی طراحی، نظارت، اجرا و معماری طراحی، نظارت و اجرا می‌باشد.

برای دریافت راهنمایی بیشتر  با شماره  02166426822  و 09206426822  تماس حاصل فرمایید.

  • تحریریه
  • مرداد 3, 1403
  • 107 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...