عدم اجرای قوانین نظام مهندسی بخاطر زلزله های اخیر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

اگر نقش سازمان نظام مهندسی را جدی می‌گرفتیم هم‌ اکنون پلاسکو و متروپل را داشتیم.

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت‌وگویی درباره اتفاقات تلخ زلزله‌های اخیر در کشور؛ اظهار کرد: عدم رعایت اجرای قوانین نظام مهندسی باعث اتفاقات تلخی که در زلزله‌های اخیر ایران و در دیگر کشورها از جمله ترکیه شاهد آنها بودیم شده است؛ در دوره فعلی نظام مهندسی ساختمان به دنبال ایجاد تحول و پررنگ شدن نقش این سازمان در

ساخت و سازهای کشور هستیم، که این مسیر به حضور و همکاری دیگر بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها، سازندگان و مردم شریف ایران نیاز دارد.

آقای شکیب با اشاره به حادثه ای که برای ساختمان متروپل به وجد آمد، گفت: در متروپل که قوانین سازمان نظام مهندسی را به علت های مختلف نادیده گرفتند و حتی ابتدایی‌ترین طراحی هم برای آن در نظر گرفته نشده بود این اتفاق افتاد و همچنین  برای ساختمانی مانند پلاسکو هم اگر مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان و نقش سازمان نظام مهندسی را درنظر می‌گرفتند، در

حال حاضر هم پلاسکو و هم متروپل را داشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: هم اکنون ساختمان‌های زیادی هستند که وضعیتی مشابه پلاسکو و متروپل دارند و اگر کمی به زلزله‌های اخیر در ایران و دیگر کشورها نگاه کنیم می‌بینیم که جای خالی سازمان نظام مهندسی به چشم می‌آید و باید زودتر دست به کار شویم تا کمتر شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم.

شکیب در ادامه تصریح کرد: هیات عمومی که مهم‌ترین رکن سازمان نظام مهندسی است و متشکل از همه اعضای هیات مدیره استان‌ ها است. این اشخاص در رابطه با مسائل کلان سازمان نظام مهندسی تصمیم می‌گیرند که اجرای مصوبات آن برای همه ضروری است. اکنون ۳۸۳ نفر عضو هیات عمومی هستند.

وی ادامه داد: آخرین جلسه ی هیات عمومی سال ۹۸ برگزار شده و بعد از آن موفق به برگزاری جلسه ای نشده‌ایم که این باعث شده است از آن زمان تا الان ترازهای مالی ساز مان نظام مهندسی به صورت علی الحساب باقی بماند و از طرفی دیگر هم نظام نامه‌ ها که نقش کلیدی در سازمان نظام مهندسی مانده است و قرار است در یزد به رای هیات عمومی گذاشته شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پایان تاکید کردند: در یزد پس از سال‌ها جمع می‌شویم و با همکاران خود این عهد را می بندیم که مقررات ملی ساختمان را سرلوحه کارمان قرار می دهیم و همچنین بتوانیم نقش سازمان را در ساخت و ساز های کشور برای توسعه پایدار پررنگ کنیم.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • آقای فخاری
  • بهمن 27, 1401
  • 30 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...