لزوم توجه به توصیه متخصصان برای توسعه شهرها

به گزارش بنیاد مهندسی ساختمان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان: مهندسان در ارتقای تاب‌آوری شهرها و حفظ سرمایه‌های ملی نقش بسزایی دارند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد: توجه به توصیه‌ های متخصصان در توسعه شهرها ضروری است.

مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تبریک روز مهندس بر لزوم توجه و بهره‌مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان در توسعه شهرها تاکید کرد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن تبریک روز مهندس بر نقش مهندسان در ارتقای تاب‌آوری شهرها و حفظ سرمایه‌های ملی تاکید کرد.

وی افزود: نقش و جایگاه مهندسان مرتبط با صنعت ساختمان به علت ارتباط آنها با سکونتگاه‌ها و مراکز تفریحی و فعالیت‌ های اقتصادی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر رشته‌های مهندسی برخوردار است.

مانی فر ادامه داد: مهندسان، جان و مال شهروندان را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و هیچ اشتباهی در این حوزه بدون خسارت نیست.

وی با اشاره به زلزله‌های رخداده در ایران و سایر کشورها نقش مهندسان ساختمان را حائزاهمیت عنوان کرد و افزود: زلزله‌های سهمناک اخیر در شهر خوی و در کشورهای ترکیه، سوریه و البته بسیاری از رخدادهای طبیعی در گذشته نشان داد که مهندسان اگر تمام دانش و تعهد خود و ضوابط و مقرات فنی را به کار بگیرند می‌ توانند ساختمان‌ های پایدار و ماندگار را حتی در سخت‌ترین شرایط از خود به یادگار بگذارند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، ارتقای تاب‌آوری شهرها و مقاومت ساختمان‌ها را به نقش و کارکرد توامان مهندسان، مدیران، مجریان، برنامه‌ریزان و سیاستگذاران شهری وابسته دانست و افزود: مدیران، برنامه‌ریزان و مجریان باید در برنامه‌های خود برای توسعه شهرها به توصیه‌ های متخصصان توجه کنند. بدیهی است که ساخت شهرها بر روی گسل‌ های فعال و یا بی توجهی مدیران به اخطارها و تذکرات مهندسان نتایج پرهزینه و مرگباری را در پی خواهد داشت.

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • آقای فخاری
  • اسفند 5, 1401
  • 30 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...