تحلیل سازه ها در آزمون‌های نظام مهندسی
کتاب استاتیک،مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها در آزمون‌های نظام مهندسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

مباحث و منابع مرتبط با مقررات ملی ساختمان

بنیاد مهندسی ساختمان در بخشی جداگانه به مقایسه کتب مباحث مقررات ملی ساختمان و راهنمای این مباحث پرداخته و در آن بخش توضیح داده شده است که  کتب بیست و سه گانه مباحث مقررات ملی ساختمان که هرکدام به قسمت‌ها و بخش‌های متنوعی از قوانین و مقررات مربوط به این زمینه می‌پردازد، در کنار کتب و منابعی نظیر راهنمای جوش و اتصالات جوشی و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، منابع اصلی و درجه یک آزمون‌های نظام مهندسی به حساب می‌آیند.  درواقع این کتب، شامل ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی مورد نیاز در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی می‌باشند. این عملیات می‌ تواند شامل مواردی نظیر تخریب، توسعه بنا، نوسازی، تغییر کاربری، تعمیر و مرمت اساسی و بهره‌ برداری از ساختمان باشد.

همچنین در بخش منابع آزمون‌های نظام مهندسی توضیح داده شده است که این منابع به گروه‌ها و دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها گروه منابع ستاره‌دار است. این گروه شامل منابع و کتبی است که توسط دفتر مقررات ملی ساختمان برایشان منبع یا کتب خاصی معرفی نشده است و در نتیجه داوطلبین محترم لازم است تا خودشان منابع مورد اطمینان و قابل اتکا برای این موارد ستاره‌دار را پیدا کردند، مطالعه نموده و در هنگام برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان، همراه خود داشته باشند.

ناشران و اساتید متنوعی در زمینه این موارد ستاره‌دار منابعی شامل جزوات و کتب متنوعی تدوین و چاپ نموده‌اند که داوطلبین محترم آزمون‌های نظام مهندسی لازم است تا به دقت هر کدام را بررسی نموده و گزینه مناسب‌تر را انتخاب نمایند. نشر نوآور یکی از معتبرترین تدوین‌کنندگان این دسته از منابع آزمون‌های نظام مهندسی به شمار می‌رود که داوطلبین همواره از کتب منتشر شده توسط آن استقبال نموده‌اند.

همانطور که در سایت بنیاد مهندسی ساختمان و در بخش آشنایی با پکیج مقررات ملی ساختمان توضیح داده شده است، با توجه به کتاب‌باز بودن آزمون‌های نظام مهندسی، ابزارهای متنوعی در طول زمان و بر اساس نیاز داوطلبان به وجود آمده است که برای مثال کتب کلیدواژه این آزمون‌ها، به منظور آسان‌تر نمودن نحوه استفاده از کتب متنوع و متعددی که متقاضیان شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی بایستی مطالعه نموده و در روز آزمون همراه خود به جلسه آزمون برده و استفاده نمایند تدوین و منتشر گردیده است. لیبل‌واژه‌ها، تیترواژه‌ها و کتب تشریح سوالات از جمله ابزارهای تسهیل کننده این آزمون‌ها می‌باشند.

موضوع استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها

استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها به الزامات و قوانین مربوط به مفاهیم کلی و پایه‌ای استاتیک ویژه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان پرداخته و زمینه‌ها و موضوعات مرتبط با آن را آموزش می‌دهد.

کلیدواژه‌های مرتبط با استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها

کلیدواژه‌های مرتبط با استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها شامل مواردی نظیر گشتاور کوپل و عضو دونیرویی می‌باشد.

استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها در آزمون‌های نظام مهندسی

استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها منبع آزمون‌های نظام مهندسی عمران نظارت و عمران اجرا می‌باشد.

اشتراک گذاری