سامانه سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان)

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از پایش منظم ساختمان‌ها از نظر رعایت مقررات ملی ساختمان با راه‌اندازی سامانه سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان) خبر داد.

ایشان در خصوص راه‌اندازی و اهمیت سامانه‌های متعدد راه‌اندازی شده از جمله سامانه سنامک (سامانه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان) گفتند: راه‌اندازی سامانه‌ نظارت بر مقررات ملی و کنترل ساختمان در وزارت راه و شهرسازی راهکاری برای بررسی وضع موجود ساختمان‌ها و رفع موانع در ساخت و ساز است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: سامانه سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان) در راستای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان راه‌اندازی شده است که این سامانه به وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی اجازه‌ می‌دهد بر بهره‌مندی ساختمان‌ها از رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان پایش منظم داشته باشد.

مانی‌فر ادامه داد: سامانه سنامک (سامانه نظارت عالیه) به عنوان اولین سامانه ملی کشور در حوزه نظام مهندسی که جایزه دولت الکترونیک را نیز دریافت کرده در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی و عملیاتی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مانی‌فر با اشاره به اینکه سامانه سنامک در  دو بخش موبایلی و وب‌سایت طراحی شده است، افزود: در سامانه سنامک مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان بارگذاری شده است.  نوع خدمات سامانه سنامک علاوه بر حاکمیتی بودن و استفاده وزارت راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به مردم نیز این امکان را داده است که شکایات خود را در سامانه ثبت و گزارشی از تخلفات ارایه بدهند.

وی در خصوص نوع کار این سامانه و خدماتی که ارایه ‌می‌دهد، توضیح داد: چک‌ لیست‌ هایی وجود دارد که برای ناظرعالیه استان در هر رشته و در ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان و همچنین ضوابط شهرسازی فعال و مورد استفاده ناظران عالی قراد داده می‌شود.

گفتنی است، سامانه‌های سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان)، پاتمک (سامانه پرداخت الکترونیکی تعرفه‌های مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌ها) و سپامک (سامانه پروانه اشتغال مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌ها) از جمله سامانه‌های مهمی هستند که توسط وزارت راه و شهرسازی به منظور تسهیل در پایش رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها، پرداخت الکترونیکی تعرفه‌های مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌ها و صدور پروانه اشتغال مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌ها راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار داده شده‌اند.

snam.mrud.ir

 

بنیاد مهندسی ساختمان

Bonyadsite

  • Operator231
  • بهمن 11, 1401
  • 40 بازدید

یک دیدگاه برای “سامانه سنامک (سامانه نظارت امور مقررات ملی و کنترل ساختمان)”

  1. با تشکر از جناب حامد مانی فر که با تلاش شون در زمینه اجرای اصل مهم ۳۵ فانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان مایه دلگرمی مهندسان را فراهم آوردند برای ایشان توفیق. وسلامتی از درگاه ایزد منان خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...